Vind snel de juiste ERP Systemen voor uw bedrijf

Ontvang gratis shortlist

In welke sector bent u actief?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Wat voor soort product of dienst levert u?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Enkele vragen over uw proces

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Aantal medewerkers / gebruikers

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Nog enkele vragen over uw onderneming

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Zoeken naar geschikte ERP systemen...

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Top 10 ERP Systemen

17 januari 2022

We hebben begin 2022 een Top 10 van ERP Systemen voor u opgesteld. We hebben hiervoor gebruik gemaakt van data van internationale en Nederlandse ERP onderzoekers. De lijst is op willekeurige volgorde gesorteerd:

Hieronder vindt u een toelichting per ERP Systeem. Wie is de ERP Leverancier? Op welke sectoren richt men zich? Hoe heet de applicatie en welke functionaliteit heeft het systeem?

Deze top 10 bevat alleen internationale ERP Leveranciers. We zullen binnenkort een Top 10 van Nederlandse ERP Leveranciers opstellen met daarin leveranciers zoals Exact en AFAS. We hebben al wel een overzicht met de meest gebruikte ERP Systemen in Nederland.

Oracle (Fusion ERP Cloud)

Oracle is door Gartner gepositioneerd als leider in het product georiënteerde quadrant en in het Cloud Financial Management Report. Daarom verdient Oracle een plaats in de Top 10.

Oracle Fusion Cloud Enterprise Resource Planning bevat onder andere de volgende modules Financieel management, Project Management, Inkoop, Risk Management and Compliance, Enterprise Performance Management (EPM), Supply Chain & Productie, ERP Analytics

De leiders van morgen zijn degenen die het meest in staat zijn zich aan te passen aan de veranderingen van vandaag. Oracle Fusion Cloud ERP is een complete, moderne cloud ERP-suite die uw bedrijf geavanceerde mogelijkheden biedt, zoals AI om de handmatige processen die hen vertragen te automatiseren, analyses om in realtime op marktverschuivingen te reageren en automatische updates om up-to-date te blijven en een concurrentievoordeel behalen.

(bron Oracle.com)

Infor CloudSuite

Infor heeft diverse sector specifieke applicaties die allemaal onder het label Infor CloudSuite vallen. Uit de naamgeving blijkt ook sterk de Cloud first strategie van Infor. Als we kijken naar de echte ERP Applicaties dat gaat het voornamelijk over Infor LN, Infor M3 en Infor Syteline. Infor LN wordt veel ingezet bij productiebedrijven. Infor M3 is sterk in Distributie. En Infor Syteline is een ERP Systeem dat goed past bij MKB bedrijven met een sterke productie component. Infor Sytelline wordt ookwel Infor Cloudsuite genoemd.

Infor is een wereldwijd bedrijf dat softwareproducten levert voor alles wat belangrijk is voor het succesvol runnen van een bedrijf. Infor ontwikkelt complete branchesuites in de cloud, gebruikmakend van efficiënte technologieën die bruikbaarheid voorop stellen, gebruikmaken van datawetenschap en eenvoudig kunnen worden geïntegreerd met bestaande systemen.

Meer dan 65.000 bedrijven over de hele wereld vertrouwen op Infor voor het realiseren van een digitale transformatie.

We geven hieronder een overzicht van alle Branche specifieke CloudSuites van Infor:

Productie

Distribution

  • CloudSuite™ Distribution Enterprise
  • CloudSuite™ Equipment

Consumenten goederen

  • CloudSuite™ Food & Beverage
  • CloudSuite PLM for Process (Optiva)

Financien

  • CloudSuite™ Financials
  • CloudSuite™ Expense Management

HR

  • CloudSuite™ HCM
  • CloudSuite™ Workforce Management

Dienstensector

Facility Management

  • CloudSuite™ Facilities Management

Verkoop & Service

  • CloudSuite™ CRM
  • CloudSuite™ Configure Price Quote

Fashion

  • CloudSuite™ Fashion

(bron Infor.com)

Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 combineert Enterprise Resource Planning (ERP) en Customer Relationship Management (CRM) in één cloud omgeving en sluit naadloos aan op de bekende Office 365-omgeving. De moderne bedrijfsoplossing omvat ook specifieke toepassingen voor elk afzonderlijk bedrijfsproces – zoals financiën, verkoop, klantenservice, buitendienst, administratie en marketing. De modulaire opbouw maakt het mogelijk om alleen datgene te implementeren wat u echt nodig heeft. U krijgt een platform dat speciaal is afgestemd op uw zakelijke behoeften en u maximale flexibiliteit en schaalbaarheid biedt.

Dankzij de kunstmatige intelligentie (AI) maakt Microsoft Dynamics 365 intelligente analyses mogelijk waarmee u en uw medewerkers eenvoudig voorspellende inzichten kunnen verkrijgen. Business Intelligence door middel  van Power BI verbindt gegevens en informatie uit Dynamics 365, externe bronnen en Microsoft-gegevenssignalen, zodat u de meeste waarde uit uw gegevens kunt halen. Dit effectieve gebruik van gegevens kan uw bedrijf helpen om beslissingen op alle niveaus en in alle werkgebieden te optimaliseren.

Een ander groot pluspunt van Microsoft Dynamics 365 zijn de Azure-cloudservices, die continu kunnen worden uitgebreid en dus ondersteuning bieden naarmate je uitdagingen groeien. Met Azure-cloudservices kunt u Dynamics 365 beheren in een groot, wereldwijd netwerk.

De voordelen van Microsoft Dynamics 365

  • Centraal masterdata
  • Altijd up-to-date stamgegevens
  • Integrale workflows
  • Volgen van processen en resources
  • Beheren van installed base en materieel
  • Geïntegreerde analyse-opties
  • Automatisering met AI
  • Schaalbaarheid door modulaire opbouw

(Bron Microsoft.com)

SAP (S/4HANA)

SAP is opgericht in 1972 en het hoofdkantoor is in Walldorf, Duitsland. De ERP Systemen van SAP worden wereldwijd door de grootste bedrijven gebruikt. In Nederland wordt SAP gebruikt door bedrijven zoals ASLM, Heineken en Philips.

SAP S/4HANA ERP is het nieuwste en meest moderne ERP Systeem van SAP. Nieuw in deze versie is door de kracht van in-memory computing om hierdoor enorme hoeveelheden gegevens te verwerken met geavanceerde technologieën zoals machine learning en kunstmatige intelligentie (AI).

Tegenwoordig heeft SAP meer dan 230 miljoen cloudgebruikers, meer dan 100 oplossingen voor zakelijke functies en het grootste cloudportfolio.

DE UITDAGINGEN VAN DIGITALE TRANSFORMATIE

Bedrijfsprocessen in de wereld van vandaag worden in toenemende mate beïnvloed door de toenemende penetratie van informatietechnologie. Dit dwingt bedrijven met traditionele bedrijfsprocessen om hun bedrijfsprocessen te heroverwegen en aan te passen aan digitale veranderingen.

SAP S/4HANA stelt bedrijven in staat actief vorm te geven aan deze digitale verandering en bestaande businessmodellen aan te vullen of te vervangen of nieuwe businessmodellen te implementeren.

Welke nieuwe mogelijkheden biedt SAP S/4HANA ten opzichte van uw huidige ERP-oplossing?

De SAP S/4HANA Enterprise Management-oplossing is aanzienlijk krachtiger dan eerdere ERP-systemen. Batchjobs behoren tot het verleden en een MRP-run kan ook meerdere keren per dag worden uitgevoerd. Bedrijfsprocessen zijn in “realtime” genetwerkt en kunnen daarom eenvoudig worden afgehandeld.

Of het nu gaat om planning, uitvoering, voorspelling of simulatie – actuele bedrijfsgegevens kunnen op elk moment direct worden opgevraagd. Tegelijkertijd biedt de digitale kern de mogelijkheid van what-if-scenario’s. Binnen transacties kunnen deze embedded analytics de besluitvorming aanzienlijk vereenvoudigen. Toegang tot realtime gegevens verhoogt ook de productiviteit van medewerkers en verbetert de focus op activiteiten met toegevoegde waarde. De nieuwe UX vermindert de behoefte aan training voor uw medewerkers. Op rollen gebaseerde processen worden opgesplitst in afzonderlijke functies en vereenvoudigd. Het display is snel en gebruiksvriendelijk en biedt een applicatie-ervaring op elk apparaat met browser. Gebruikers kunnen kiezen welke GUI ze verkiezen.

Ook biedt SAP ongekende flexibiliteit met de nieuwe besturingsmodellen (on-premise, cloud en een hybride omgeving). De integratie van IoT-apparaten en hun evaluatie (big data) is aanzienlijk eenvoudiger gemaakt en is direct beschikbaar, afhankelijk van het besturingsmodel of met behulp van het SAP-cloudplatform.

(Bron SAP.com)

IFS

In 2012 bracht IFS het ERP Systeem IFS Applications naar de markt. Nu, in 2021, komt IFS met de opvolger, IFS Cloud genaamd. “Het is de laatste grote lancering die we ooit zullen doen”, zegt de CEO van IFS. “Vanaf nu is het IFS Cloud.”

IFS Cloud, is een suite van diverse applicaties met uitbreidingen voor Field Service management (FSM) en Enterprise Asset management (EAM), allemaal gebaseerd op hetzelfde datamodel. IFS biedt op specifieke versies voor diverse marktsegmenten, waaronder productie-, ruimtevaart-, defensie-, telecommunicatie-, energie-, nuts-, engineering-, bouw- en dienstverlenende sectoren.

IFS Cloud is volledig browserbased. Daarnaast delen alle applicaties eenzelfde userinterface die de weergave aanpast aan het apparaat waarop ze worden uitgevoerd en de rol van de gebruiker. Echt BYOD dus (Bring Your Own Device). Dat kan betekenen dat een actie in ERP op een laptop op kantoor via een browser met heel vele opties en informatie kan worden uitgevoerd. Terwijl buitendienstmedewerkers dezelfde taken kunnen uitvoeren met een minimum acties op hun telefoon op tablet.

Modulair ERP in de cloud

IFS richt zijn nieuwe ERP-suite op de wat grotere bedrijven. Voor kleinere bedrijven zijn er lichtere oplossing die beter bij hen passen.

Het modulaire karakter van IFS Cloud betekent dat klanten de modules en functies kunnen inzetten die ze willen, wanneer ze willen en waar ze willen. Om die modulariteit te bereiken, gebruikt IFS, net zoals ook andere leveranciers, moderne technologieën zoals containers en Kubernetes. Met Kubernetes is het mogelijk om op geautomatiseerde wijze software naar virtuele machines te distribueren. Het wordt veel toegepast in Cloud platformen, ook van andere ERP Leveranciers.

Doordat de verschillende elementen van IFS Cloud beschikbaar in containers, kunnen bedrijven kiezen welke functies ze nodig hebben en of in willen zetten, of eventueel applicaties van andere leveranciers willen integreren.

Tijdens de huidige Corona pandemie is de noodzaak voor deze modulaire opbouw duidelijk geworden. De vraag naar specifieke functionaliteit zoals augmented reality nam toe. Door middel van deze modularisatie kon IFS dit snel integreren.

(Bron IFS.com en  ico.com)

QAD

QAD is een toonaangevende leverancier van ERP-Systemen met de focus op productiebedrijven met veelal een wereldwijde dekking. Het ERP Systeem van QAD heet QAD Adaptive ERP. QAD Adaptive ERP bevat uitgebreide functionaliteit voor het beheer van productiemiddelen en operationele processen. Op deze manier stelt QAD bedrijven in staat om samen te werken met klanten en leveranciers om de juiste producten te leveren, op het juiste moment en tegen de juiste kosten. De klanten bevinden zich in verschillende sectoren, waaronder de automotive, consumentengoederen, elektronica, industriële producten, maar ook in voedingsmiddelen- en dranken industrie. QAD wordt gebruikt in meer dan 90 landen en in 27 talen.

QAD Adaptive ERP

QAD Adaptive ERP is een volledig geïntegreerde suite van softwareoplossingen die zijn ontworpen om te voorzien in de behoeften van een nieuwe generatie softwaregebruikers in wereldwijde productiebedrijven. De suite bevat specifieke functionaliteiten die het inzicht in de eigen productie en volledige supply chain vergroten. Het stelt werknemers in staat om alle processen gemakkelijker te beheren en aan te sturen, of het nu de interne productie betreft of een wereldwijde toeleveringsketen. QAD biedt verder een naadloze integratie met Office365 en biedt gebruiksvriendelijke functies die de gebruikers van vandaag verwachten.

Enkele voordelen van QAD:

  • QAD Adaptive ERP is gebruiksvriendelijk, snel te implementeren en intuïtief te leren voor gebruikers.
  • QAD voldoet aan alle wet- en regelgeving, zowel land- als branchespecifiek.
  • QAD is wereldwijd inzetbaar
  • QAD is via on-premises of gehost in een private Cloud beschikbaar.
  • QAD heeft een eigen methodologie ontwikkeld voor snelle, effectieve implementaties en upgrades.
  • QAD is voortdurend bezig met het ontwikkelen nieuwe functies om door te groeien met klanten.

De modules van QAD Adaptive ERP

Financieel: QAD biedt de mogelijkheid om bedrijven op lokaal, regionaal en mondiaal niveau te beheren met oplossingen voor boekhouding, naleving van wet- en regelgeving, financiële rapportage en andere essentiele behoeften die een gedegen controle mogelijk maken.

CRM: QAD zorgt voor een beter inzicht en beheer van klanten en vraag.

Manufacturing: QAD stelt bedrijven in staat om kosten te verlagen en de productie te verhogen door gebruik te maken van methodieken zoals Lean. Daarnaast ondersteunt het serie- en procesproductie, incl. productieplanning.

Supply Chain: QAD verbetert het voorraadbeheer en inkoop door samen te werken met realtime informatie in de Supply Chain, inclusief transport en vraagprognoses.

Service en onderhoud: QAD biedt aftersales service en het beheert het garantiesysteem, serviceoproepen, orders , retouren en reparaties.

Enterprise Asset Management: QAD beheert de volledige levenscyclus van een ontwerp, productie, installatie tot preventief onderhoud en reparaties.

Analytics: QAD helpt organisaties bij data analyse om kritieke indicatoren te bewaken voor een betere planning en controle. De cockpit richt zich op het sturen op uitzonderingen.

Integratie met externe applicaties: QAD biedt flexibiliteit in de koppelingen tussen databases en externe applicaties.

(Bron QAD.com)

Epicor

Epicor is een toonaangevende wereldwijde ERP-leverancier voor kleine, middelgrote en grote productie- en handelsbedrijven. Het bedrijf heeft 40 jaar ervaring met het bedienen van meer dan 20.000 klanten in 150 landen. Epicor heeft diverse type Business Software in het portfolio, o.a. Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain management (SCM) en Human Capital management (HCM).

Epicor’s ervaring in de sector inspireert klanten om hun concurrentievoordeel te vergroten. Met internationale aanwezigheid biedt Epicor zijn klanten altijd een centraal aanspreekpunt – of het nu lokale, regionale of mondiale bedrijven zijn.

Naast het hoofdkantoor in de VS, is Epicor vertegenwoordigd met meer dan 60 vestigingen en kantoren over de hele wereld. In Nederland zijn er 3 leveranciers die de ERP Software van Epicor implementeren, te weten Macroscoop, Precise en Scherpthe.

De ERP Suite van Epicor heet Kinetic. Het is een schaalbare ERP-oplossing die productiebedrijven ondersteunt bij groei en procesondersteuning.

Kenmerken van Epicor:

  • Gebruiksvriendelijk en Efficiency
  • Customer Service
  • Productie door middel van Industrie 4.0
  • Wereldwijde Supply Chain
  • Bedrijfsinformatie en analyse
  • Productdata Management

Gebruiksvriendelijkheid en efficiency

Uw medewerkers verwachten een moderne werkomgeving. Epicor-oplossingen verbeteren de communicatie en coördinatie. Het verhoogt de productiviteit van uw medewerkers en verhoogt hun motivatie.

  • Communiceer met Epicor Collaborate zoals op Social Media
  • Ondersteun teams met workflows door middel van DocStar ECM
  • Stroomlijn routinetaken met Epicor Virtual Agent
  • Eenvoudige aanpassing dankzij moderne interface

Modules:

  • Collaborate
  • Enterprise Content Management
  • Virtual Agent
  • Kinetic User Interface

Customer Service

Klanten gericht en op het juiste moment aanspreken. Kinetic helpt u een positieve klantervaring te garanderen op elk contactpunt gedurende de hele levenscyclus van de klant.

  • B2C-ervaringen creëren voor B2B-klanten met geïntegreerde e-commerce
  • Beheer verkoopregios, teams en prognoses in een modern CRM
  • Beheer contacten, leads en klanten op alle devices (BYOD)

Modules:

  • E-commerce & CRM

Productie door middel van Industrie 4.0

Zorg ervoor dat uw productieprocessen profiteren van Industrie 4.0-technologie. Kinetic maakt gebruik van tientallen jaren ervaring in de maakindustrie met geavanceerd project- en productiebeheer.

  • Volg processen in realtime met Advanced MES
  • Verbeter de verwerking van technische gegevens om het kwaliteitsbeheer te optimaliseren
  • Meer automatisering en inzichten met Epicor IoT

Modules:

  • Geavanceerd MES Epicor IoT-productiebeheer
  • Wereldwijd beheer van de Supply Chain
  • Hogere efficiëntie

Wereldwijde Supply Chain

Kritische processen vragen om meer inzicht, controle en transparantie. Kinetic for Manufacturing vereenvoudigt de wereldwijde supply chain management-processen, voor een optimale klantervaring.

  • Uniform overzicht over meerdere locaties
  • Wereldwijd gebruik dankzij talrijke landspecifieke functies
  • Transactieoverzicht met geavanceerde EDI-software

Bedrijfsinformatie en analyse

Gebruik Kinetic voor BI en analyse om een ​​datagestuurd bedrijf te worden. Digitale rapportages en dashboards geven een overzicht van het hele bedrijf.

  • Snelle antwoord op uw vragen met Epicor Virtual Agent
  • Gegevens analyseren met Epicor Data Discovery
  • Haal bruikbare inzichten uit gegevens met Epicor Data Analytics
  • Houd de productie in de gaten met Advanced MES

Modules:

  • Virtual Agent
  • Data Discovery
  • Data Analytics
  • Geavanceerde MES

HR & Financiën

Kinetic for Manufacturing stroomlijnt processen op het gebied van Human Resources en Finance beheer met behulp van best-practices uit de branche.

  • Uitgebreide tools voor Human Resources in Epicor HCM
  • Optimaliseer en moderniseer financieel beheer en neem slimme beslissingen op basis van data

 Modules:

  • Epicor HCM financieel beheer

Productdata Management

Kinetic is speciaal gebouwd voor productie, het optimaliseren van efficiëntie en communicatie gedurende de hele levenscyclus van het product.

  • Maak samenwerking mogelijk op het gebied van Product Lifecycle Management (PLM).
  • Digitaliseer product data management (PDM) processen en centraliseer product data
  • Maak en deel 3D-modellen, illustraties en tekeningen

Modules:

  • Product Lifecycle Management
  • Product Data Management

Oracle (NetSuite)

NetSuite is een Cloud ERP Systeem waarmee bedrijven alle belangrijke bedrijfsprocessen in één systeem kunnen beheren. Een project met NetSuite betreft volgens Oracle geen hardware, geen hoge licentiekosten vooraf, geen onderhoudskosten voor hardware of software en geen complexe installaties.

Bedrijven gebruiken NetSuite voor voorraadbeheer, het bijhouden van de financiën, het hosten van e-commerce webwinkels, logistiek & distributie en CRM. Het flexibele ERP platform kan worden gebruikt voor een scala aan zakelijke toepassingen.

Veel bedrijven wenden zich tot de cloud om de operationele kosten te verlagen en hun concurrentievoordeel te vergroten.

Welke modules heeft NetSuite

NetSuite ERP voert uw belangrijkste financiële bedrijfsprocessen uit in de cloud: boekhouding, warehousing, supply chain en orderbeheer. Hierbij een overzicht van alle modules van NetSuite.

  • Customer Relationship Management (CRM): NetSuite bevat geavanceerde CRM functies die u een echt 360-graden beeld van uw klanten geven.
  • Professional Services Automation (PSA): NetSuite PSA helpt u bij het nauwkeurig plannen, volgen en uitvoeren van projecten.
  • Eén database, één systeem: Realtime, uniform wereldwijd platform om activiteiten te beheren die van invloed zijn op meerdere landen, valuta’s, talen en dochterondernemingen.
  • E-commerce: Verenig elke stap van uw webwinkel, van verkooppunt- en orderbeheer tot marketing, merchandising, voorraad, financiën en ondersteuning.
  • Retail: NetSuite biedt een krachtige, cloudgebaseerde softwareoplossing voor de detailhandel, specifiek afgestemd op de behoeften van klanten.
  • Productie: Met de productieoplossing van NetSuite heeft u een ERP Systeem dat goede ondersteuning biedt voor het leveren van producten en diensten terwijl u flexibiliteit krijgt voor schaalbare groei.

Kenmerken van NetSuite

  • 20% tot 50% lagere totale eigendomskosten (TCO) in vergelijking met een “standaard” client-serversysteem door hardware-, netwerk-, beveiligings-, back-up-, personeels- en andere kosten te verminderen.
  • Volledig geïntegreerde ERP- en CRM-oplossing inclusief financiële administratie, CRM, Supply Chain, order- en factureringsbeheer, uitvoering, omzetherkenning en rapportage/analyse.
  • Configureerbaar: In tegenstelling tot andere systemen biedt NetSuite een “don’t code but click”-proces voor alle configuraties. Met de juiste machtigingen kunnen niet-technische gebruikers taken maken of aanpassen, doorzoekbare tabbladen toevoegen, aangepaste workflows en zelfs aangepaste databasetabellen maken – activiteiten die aanzienlijke kosten met zich meebrengen en die in andere systemen veel tijd kosten om te implementeren. Alle gebruikers hebben de mogelijkheid om hun dashboards aan te passen om realtime informatie te verstrekken om hen te helpen hun werk sneller en efficiënter te doen.
  • Automatische upgrades en een open platform: NetSuite werkt uw software regelmatig bij en alle klanten ontvangen de upgrades en nieuwe functies als onderdeel van deze service. NetSuite stelt u ook in staat om gemakkelijker te integreren met andere softwaresystemen om uw vermogen om uw bedrijf efficiënt te runnen uit te breiden en te verbeteren.
  • Dashboards, rapportage en analyse: aanpasbare realtime dashboards stellen uw medewerkers in staat hun KPI’s proactief te beheren. Native, ingebouwde rapportage- en analysemogelijkheden bieden meer dan 100 standaardrapporten, waaronder winst- en verliesrekeningen, balansen, geconsolideerde rapporten, variantierapporten en zij-aan-zij vergelijkingen, terwijl u ook eenvoudig rapporten kunt maken en aanpassen aan uw behoeften. bedrijf.

Altijd en overal veilige toegang: Alle gegevens die NetSuite opslaat en verzendt, zijn beveiligd met 128-bit SSL-codering – een van de sterkste beschikbare versleutelingen – zodat u uw bedrijf veilig aankan sturen runnen elke computer of elk apparaat met internetverbinding.

Wereldwijd zijn er meer dan 40.000 bedrijven die gebruik maken van NetSuite.

Cadran is in Nederland een van de implementatie parters van Netsuite.

SAP (BusinessByDesign)

SAP Business ByDesign (BBD) is cloudgebaseerde ERP-software die door SAP wordt aangeboden als SaaS Applicatie (Software-as-a-Service). De software biedt bedrijfsprocessen in verschillende toepassingsgebieden, van financiën tot personeelsbeheer, met geïntegreerde bedrijfsanalyses, mobiliteit, e-learning en ondersteuning. SAP Business ByDesign is ERP software die is ontworpen voor het MKB.

SAP Business ByDesign is gebaseerd op de principes van een servicegerichte architectuur (SOA). De integratie tussen bedrijfsfuncties gebeurt via berichten. De onderliggende technologie is een multi-tenant SAP NetWeaver-stack die gebruikmaakt van de in-memory HANA-database van SAP.

Belangrijkste mogelijkheden van SAP Business ByDesign

Financiën: De software geeft een realtime overzicht van de financiële situatie, optimaliseert centrale boekhoudprocessen en beheert cash en liquiditeit.

Klantrelatiebeheer: Bedrijven kunnen hun service- en verkoopprocessen professioneel aansturen en zo de Customer Service bevorderen. Frontoffice- en backofficeprocessen kunnen uniform worden geïntegreerd in één oplossing.

Human resource / personeelsbeheer: HR-processen zoals personeelsadministratie, organisatiebeheer, tijdregistratie en selfservice voor medewerkers kunnen centraal worden gepland en gecontroleerd.

Projectbeheer: Projecten van elke omvang en complexiteit zijn geïntegreerd in alle functionele gebieden, zodat de projectteams van het bedrijf in de toekomst projecten in realtime kunnen opleveren, beheren en monitoren.

Inkoop: Sourcing- en contractbeheer, waaronder strategische inkoop, verwerking van offerteaanvragen en leveranciersbestand, zijn integraal opgezet in SAP BBD.

Supply Chain management: De complete Supply Chain kan volledig worden gemodelleerd en geïntegreerd in ERP met het oog op kostentransparantie. Dit maakt realtime voorraadbeheer mogelijk. Dit leidt tot een actueel voorraad inzicht en procesintegratie.

SAP Business ByDesign voor Professional Services

  • Verbind en automatiseer belangrijke professionele serviceprocessen in realtime.
    • Realtime inzicht krijgen in projecten om de klantwaarde te maximaliseren.
    • Gegevens over de klantlevenscyclus en klantwaarde kunnen transparant worden gepresenteerd om aanbiedingen effectief te positioneren.
    • De winstgevendheid van projecten wordt maximaal benut om gestelde portfoliodoelen te realiseren.

SAP Business ByDesign voor Productie

  • Krijg een realtime overzicht van het gehele productieproces, waardoor de productie-efficiëntie aanzienlijk wordt verbeterd.
    • Up-to-date partner- en marketingkanaalbeheer kan worden gebruikt om aan de grote vraag naar specifieke producten te voldoen.
    • In het kader van klantrelatiebeheer kan de klanttevredenheid aanzienlijk worden verhoogd, vooral bij bestaande klanten.

SAP Business ByDesign voor Groothandel

  • Maak exacte prognoses en voldoe precies op tijd aan de vraag.
    • Creëer transparantie in de hele supply chain.
    • Bedrijfskosten en ongebruikte capaciteiten in het bedrijf kunnen duurzaam worden verlaagd, terwijl tegelijkertijd werkkapitaal en voorraden worden geoptimaliseerd.
    • Het publieke imago van het bedrijf kan aanzienlijk worden verbeterd, ongeacht de branche.Dergelijke activiteiten op het gebied van sociale media kunnen ook worden gebruikt voor branding-maatregelen.

SAP Business ByDesign voor Mechanische serieproductie

  • Rijke functionaliteit met end-to-end enterprise ERP-processen voor een productgerichte organisatie, inclusief inkoop, verkoop, voorraadbeheer, supply chain planning, productie, financiën en human resources.
    • Uitgebreide partneroplossingen vullen de sterke kernfuncties aan zoals webshopintegratie, 3PL/magazijnbeheer, buitenlandse handel, RFID-integratie en onderhoud.
    • Geïntegreerde analyse voor betere rapportage en besluitvorming.
    • Realtime gegevens en snelle verwerking.
    • Bevat best practices op het gebied van fabricage, gebaseerd op meer dan 45 jaar samenwerking met succesvolle bedrijven.
    • Eenvoudige succescontrole.

SAP Business ByDesign voor Groothandel

  • Volledig geïntegreerde oplossing voor alle zakelijke functies.
    • Geïntegreerde processen op basis van best practices.
    • Internationaal groeien zonder belemmeringen.
    • Producten naadloos aan klanten leveren.
    • Cloudgebaseerd systeem verlaagt de kosten.
    • Creëer en beheer eenvoudig nieuwe producten en diensten.
    • Geïntegreerde analyse.
    • Realtime gegevens.
    • Beter kostenbeheer.
    • Uitgebreide set mobiele apps voor onderweg.

Kenmerken van SAP Business ByDesign

  • Suite-in-a-Box: krijg een generieke end-to-end cloudoplossing op basis van bewezen bedrijfsprocessen en geleverd in een snel te implementeren applicatie. Talloze processen en functionaliteiten zorgen ervoor dat deze softwareoplossing van SAP zich onderscheidt van de markt.
  • Oplossing gebouwd voor groei en zonder hoge investering: aangezien SAP Business ByDesign een configureerbare oplossing is, kan het na een korte implementatietijd worden gebruikt om een ​​bedrijf efficiënter te maken en te blijven groeien tegen berekenbare kosten.
  • Integrale BI via SAP Business ByDesign: Bedrijven krijgen volledige transparantie om elke dag gefundeerde beslissingen te nemen die een aanzienlijke impact hebben op alle procesketens.
  • Human resources: Met eenvoudige middelen kan de onboarding van medewerkers worden vereenvoudigd, met een paar muisklikken hebben medewerkers en managers toegang tot alle relevante informatie.
  • HR Self-Services: Medewerkers kunnen zelf urenstaten, inkoopprocessen en persoonlijke informatie beheren.
  • Salarisadministratie: Met deze SAP-software wordt salarisadministratie kinderspel. Digitale interfaces met payroll providers kunnen moeiteloos worden aangesloten.
  • Aanvragen en goedkeuringen: Aankoopaanvragen die aan het beleid voldoen worden automatisch gecontroleerd, goedgekeurd en geëvalueerd.

Microsoft Dynamics 365 Business Central

De groei van bedrijven kan haperen wanneer softwareoplossingen hun grenzen bereiken. Het duurt te lang om processen te veranderen. Volgens Microsoft kun je dan beter overstappen naar Microsoft Dynamics 365 Business Central. Een ERP-oplossing waarmee je sneller kunt verkopen, bestellen, factureren en rapportages maken. Combineer Dynamics 365 Business Central niet alleen met uw financieel beheer, maar ook met inkoop, verkoop, facturatie en rapportage in één ERP Systeem.

Dit zijn de voordelen van Microsoft Dynamics 365 Business Central

  • Volledige bewezen functionaliteit van Microsoft Dynamics 365
  • State-of-the-art Microsoft-technologie
  • Allround zakelijke oplossing voor alle onderdelen van het bedrijf
  • Op rollen gebaseerde gebruikersinterface
  • Naadloze integratie met Office 365
  • Regelmatige updates
  • Altijd mobiel – geoptimaliseerde interfaces voor desktops, laptops, tablets en smartphones
  • Uitgebreid bedrijfsoverzicht door geïntegreerde rapportage

Gratis ERP Informatiepakket