Wat is verkoopraamcontracten
Alle ERP begrippen uitgelegd
Vind direct het ERP systeem voor jouw bedrijf
Wanneer er een langdurige relatie tussen een leverancier en klant ontstaat kan er worden gewerkt met verkoopraamcontracten. Dit is namelijk een afspraak tussen beide partijen om bepaalde artikelen of diensten voor een vaste looptijd, tegen vooraf afgesproken voorwaarden te leveren.
Het ERP systeem detecteert bij orderinvoer automatisch of er een raamcontract van toepassing is. Op een raamcontract wil men vastleggen: begin- en einddatum, artikelen die het betreft, levertijd, verkoopprijs, minimum bestelhoeveelheid, wijzigingstermijn. Men wil afroepschema’s vastleggen en inlezen. Men wil de afroephistorie zien en het systeem geeft een melding bij aflopen. Men wil een verkoopcontract koppelen met een inkoopcontract. Geaccepteerde klantretouren worden automatisch verwerkt in de contractstand.
Het informatiepakket bestaat uit:
Een compleet handboek met duidelijk stappenplan voor selectie en implementatie van ERP systemen. De functies, kosten, voor- en nadelen.